Vädret i Luleå

klart.se

måndag 10 juli 2017

Premiärtur

Ja, det har ju blivit en liten bebisflicka för oss. Tisdagkväll, forth of july, föddes en lite Alva (?? Eller Moa eller Ingrid eller vad ska vi hitta på...?) kl 21:15. En liten mini-me, 45 cm och 2730 g.






Allt gick bra enligt mig även om observatörerna i rummet sa det blev långdraget, men ska samla lite tankar kring förlossningen i ett senare inlägg.



I fredags tog lilla familjen premiärtur med vagnen och promenerade runt området. Pappan har ju varit upptagen med husbygget de gånger jag hunnit spana läget på gångvägarna i vintras. Så himla fint område vi bor i, lite avis på alla som redan har färdiga trädgårdar bara hihi.

Var så skönt att promenera så jag tog en liten morgonprommis i lördags också men började känna skavsår så fick nöja mig med 20 minuter. Så himla skönt kunna vara ute och röra på sig igen lite mer obehindrat och kunna ta djupa andetag! Ica Sävast hade sedan bilutställning så blev ytterligare en promenad dit med pappsen så han fick kolla busbilar. Ganska fränt att fötterna tappade vätska när jag promenerat och igår söndag så släppte även vaderna.



Det har ju tagit mig sedan fredagkväll att komponera inlägget så jag tror jag avslutar nu innan hon somnat och det gått ytterligare en dag ;)

- Ida -

Inga kommentarer: