Vädret i Luleå

klart.se

torsdag 27 juli 2017

3 kg plus!

Igår onsdag var vi på BVC och kollade vikten och sånt. 3 veckor och 1 dag och vi passerade den magiska gränsen 3 kg, 3060 g om jag minns rätt. Tydligen var det en magisk gräns iaf eftersom vi nu fick höra det var väldigt viktigt att man under 3 kg höll koll på att de verkligen ökade i vikt. Och helt med mer än normalt. Fast ändå var det jättebra att hon hade ökat det normala 100 g i veckan. Ja, lite dubbla budskap. Med allt som hör till (lite ömma och "ruttna" bröst pga konstant snuttande samt att hon äter och växer och har "fri tillgång till bröstet") så tog jag med mig att det var rätt som jag gör att ibland avbryta smuttandet och vägra lägga an och istället ge nappen. Marcus tog nog med sig att det är viktigt att hon äter när hon vill och att vi ska hålla koll på att hon växer haha. Så jag kanske inte berättar alla gånger jag gör som jag vill, är ju trots allt inte han som sitter fastkopplad och ömmar ;)



För övrigt hade boden och Haparanda varmast i landet idag också med sina 25,1 grader. Sååå skönt ute men sååå sur jag blir av att inte ta mig ut som jag är van dessa dagar. Blir ju inte på bättre humör av att m är brun å fin och är ute hela dagarna och bygger på altan. Har halvt vägrat Facebook och instagram för att slippa se hur skönt alla har det. På riktigt så börjar jag nästan gråta av besvikelse när jag missar att vara ute årets 2-5 bästa sommardagar på ett helt år!

Morgonen skulle bestå av en promenad följt av en dagspromenad innan BVC men tjejen var så klängig så klockan var närmare halv elva innan vi tog oss ut på morgonpromenaden. Vaknade så fort vagnen stannade till så jag såsade på i sakta mak för att åtminstone maxa tiden ute i solen för mig själv.


Hann även förbi denna platinablonda skönhet mellan BVC och farfars middagskalas i Piteå. Bea fick mysa med bebis, bebis fick äta och jag fick titta på kattungen Kerstin (som jag helt missade att fota!). Pappan fick dricka kaffe ;)



Återstår att se om hon sover tillräckligt nu för att jag ska kunna bädda ner henne i nästet i spjälsängen eller om jag får lov att sova så här med henne några timmar för att själv få nån timma sömn. Finns en liten tendens till nattrutin nu btw! Ammar henne jävligt ofta och mkt på kvällskvisten känns det som, sista amningen elva-tolv och sen lägger Marcus henne och jag får sova till 3 - halv fyra då hon vaknar och ska äta. Håller sig vaken tills hon bajsat, äter igen och vi får sova från 5-7 ish. Marcus kommer in och byter och sysselsätter henne så jag får sova en halvtimma-timma sen ammar jag henne liggandes och sen kan vi sova bredvid varandra i sängen fram till 9-tiden. Då sover vi bäst båda två! Haha.

Hoppas på sömn för mig nu fram till... sju!

- Ida -

Inga kommentarer: