Vädret i Luleå

klart.se

tisdag 25 juli 2017

Frihet!!!

Har faktiskt känt mig ganska låst även om M och jag (och bebis såklart) försöker hitta på saker och åker ut tillsammans om än bara för att handla mat. Men just att jag måste finnas med hela tiden, det påminner mig bara om när jag var så där sjukt nere i stressen och upplevde att alla slet och röck i mig så jag aldrig hann andas eller göra saker för min egen skull. Knepig situation eftersom jag associerar den här mystiden med bebisen till den tid i mitt liv då jag mådde dåligt... men men, det ger sig antar jag.

I helgen var jag tex kvar i Porsi medan M åkte hem och började bygga på altanen till mig. Mamma och jag passade på att åka till Västabäcken och jag fick äntligen lite sommarfeeling och älv i min närhet. Däremot har jag fortfarande inte satt min kropp i en båt i år... tjuvade däremot ett dopp i älven i söndags innan vi åkte tillbaks till Luleå. (Sävast menade jag såklart haha).


Lilla My, Rut, Livia, Luna, Alva eller Edla Kristina har sedan i onsdags fått lite hormonplitor som i helgen blossade upp jättemkt i ansiktet. Känns så hemskt att se hennes annars så fina, släta hy bli prickig och dessutom så torr i pannan att hon flagnar lite. Tänk om det är något jag ätit som får henne reagera..



Frihet var det ja!

Igår medan M satt med henne i soffan smet jag fram och tillbaks till lill-ICA för att posta ett brev. SJÄLV! Och i morse flöt allt på så bra så jag hann i lugn och ro ta mig till Limon Welness för MammaMage-träning. Med lilltösen såklart men vi åkte iväg SJÄLVA. Vilken frihetskänsla!!

Förrresten så är utslagen kvar men hon äter som vanligt och verkar inte medtagen av dom. Känns inte febrig heller men däremot tycker jag hon kräks lite mer. De där småkräkningarna efter hon ätit (läs "tokätit") men även en större typ en timma efter hon åt. Såklart medan vi höll på träna men var bara min rygg, sig själv och golvet som råkade illa ut ;)

Måste byta blöja nu, tycker nästan den blev genomblöt nu haha!


- Ida -

Inga kommentarer: