Vädret i Luleå

klart.se

lördag 15 juli 2017

Feberfrossa del 2

I söndags när mjölken rann till så hade jag lite feberfrossa, bara höga 37 i feber som mest men fick en riktigt jobbig där på natten innan jag kunde somna toksvettig. Blev piggare dan efter och i tisdags när BVC gjorde hembesök så trodde hon det bara berodde på mjölken, inte mjölkstockning.

Igår kom det igen. Ont i huvudet hela dagen, öm på utsidan på ena bröstet och småfrusen. Åkte in till Boden för att fika och handla lite men frossan blev bara värre. Lillan och jag somnade i soffan och vaknade med 38,8 i feber. Var helt slut! Orkade inte ens vara vaken när jag ammade henne på kvällen. Ringde vårdupplysningen men de, liksom jag, trodde inte på mjölkstockning nu heller. Bara trycka mer alvedon och ibuprofen och försöka dricka en massa bubbelvatten. Givetvis var fröken liten inte alls på humör att sova själv utan skulle bara ligga nära och pappa dög inte utan smutta och sova om vartannat. Marcus försökte hjälpa så gott han kunde utan att vara matkossa som jag men tillslut gav jag upp. La henne bredvid mig och ammade tills vi båda somnade. Bra eller dåligt men så sov vi, tysta och belåtna, i 6 timmar!!



Så liten hon blev härom kvällen när hon kröp ihop i famnen. Förstår att hon rymdes i magen när hon blir så pluttig ❤️

Idag har jag bara lite huvudvärk men i övrigt rätt pigg. Utvilad känner jag mig också :) Ska äta klart sen ska vi ut i solen på promenad. Hoppas min träningstopp från Glammom passar så jag kan gå riktigt fort haha.

- Ida -

Inga kommentarer: