Vädret i Luleå

klart.se

söndag 16 juli 2017

Solen skiner

Men det blåser i träa idag! Jag som tänkte vi skulle ta en promenad direkt efter lilla frukosten men har inte ens vågat ut och känna på vindarna. Björken här utanför är helt sne... dessutom sydliga vindar så kan inte sätta mig ute på "grus-altan".. vi får fundera lite till helt enkelt. Städa?



M var snäll inatt och låg med tjejen på bröstet tills hon kände sig ok att sova själv. Skönt att jag fick somna i lugn och ro eller när JAG ville sova, sov från 1-tiden till fyra då hon började gny. Bytte och matade henne i våran säng och då räckte det med en matning så kunde vi somna om till 7-tiden.

Hade lite lyxigt nere i Piteå igårkväll också. Faster Emma och company var där plus Chrissan och Dennis så vi hann knappt ställa ner babyskyddet innan jag fick "andrum". Hon var lite närhetskrank igår, fick tex hålla handen mot kinden hennes hela vägen hem från Piteå.




Har som lust att gymma lite jag med nu. Känner musklerna i rygg och axlar behöver få pumpa igenom lite blod men hade svårt övertala både Marcus och sköterskan från BVC att min kropp behöver det. Bara för att man går till gymmet och drar lite försiktigt så behöver jag ju inte ta i så jag inte kan hålla stadga i core. Eller? Dom tyckte promenade var "jääääättebraaa" träning för kroppen men börjar jag få ont i ryggen så hjälper inte promenader tyvärr. Och amnings-behåar är ju ett skämt förresten vad gäller stöd och support! Är lika dåliga som en mjuk, billig sporttop för 99kr, allt stöd ligger på axlarna så jag behöver få röra på mig. Ska kolla med Lina på Limon Wellness när hon är tillbaks från semestern vad jag kan börja med för övningar. Hon vet både hur min kropp är van att röra på sig och är lic mammamage.


- Ida -

Inga kommentarer: