Vädret i Luleå

klart.se

tisdag 24 oktober 2017

Årets första snö!

Sally sov till kvart i sex i morse och eftersom Marcus var uppe med tuppen drack jag en kopp kaffe med honom efter jag matat Sally. Var ändå för tidigt för mig för att dels vara vaken och dels observera att det var vitt ute så jag borrade ner mig under täcket igen. Sov ända till tio i nio då donnan väckte mig. Hehe, vilka sjusovare vi är.






Sent om cider tog vi oss ut idag. Blev boden och en liten promenad kring Bränna strand innan jag intog affärerna. Så friskt och fint ute! Saknar min "havsutsikt" ner till norra hamn i Luleå bara..

Har tagit mig i kragen nu för att hitta en stil vi ska inreda med hemma. Börjat peka och visa Marcus lite småsaker jag gillar och han som har lite mer känsla än jag hjälper att bena ut vad som kan funka bra ihop och inte. Sen kanske han inte aaalltid gillar det jag gillar haha. Fick iaf godkänt på den här fina blompedistalen/krukan jag såg inne på EM men inte köpt än. Ska se om jag istället hittar någon fin blombänk att ha framför storfönstret, det var bara det där med att bestämma lite stil och nyanser först ;)




Skulle det förresten inte vara kul att ha ett sånt här gammaldags porslin? Vi har ju något liknande i Västanbäcken och minns mormors syster Fanny hade liknande också. De tallrikarna fick man aldrig hjälpa att duka av från bordet eller diska, hon ville själv vara orsaken till att de gick sönder ifall de skulle paja ;)






Letar också någon gardin till köksfönstret. Köpte två rosa rosor i kruka som blev så himla gulligt. Tror det skulle passa med några krusidulliga gardiner à la mormorsstil där, passa fint till kaklet och göra köket mindre modernt och mer sekelskifte ish. Marcus gillade idén men som alltid kom han på nå smartare, hitta tyg som har det där orangea som våra stolar runt köksön.. alltid ska han då vara så smart ;) Jag kanske enklast bara lägger ner mina "inredningsdrömmar", är ju ändå inte så jävla kul som alla verkar tycka haha.

Nu tror jag donnan börjar vakna, dags att avsluta kaffet och börja åka hemåt!

- Ida -

Inga kommentarer: