Vädret i Luleå

klart.se

torsdag 23 november 2017

Norrbottenslåda i snödrivorna


Förra veckan passade jag och Sally på att åka upp till mamma medan Marcus hade massa jobb att fixa. Var bara uppe över en natt men vi hann pyssla med så mkt de där två dagarna så det kändes som en långhelg snarare. Bla kom mamma på att hon skulle laga norrbottenlåda och jösses så gott det blev!! Min variant på det testas just nu, får se om jag lyckas med samma utlåtande som mammas fick.

Hade lite älgskav som jag stekte upp med salt och peppar, bacon och en lök. Varvade i en form med tunt skivad potatis, slat och peppar och några ostskivor högst upp. 200 grader i nu 25 minuter men tycker inte den ser klar ut nu så jag låter den nog ligga inne ytterligare 10 minuter så den börjar puttra och pysa lite smaskigt.

Stormen Ylva har dragit in över norra Norge och Sverige idag. Sas att det var ett riktigt busväder på nyhetsmorgon nere i Östersund men tyckte det såg ut som fint vinterväglag. Var fortsatt snopen över "stormen" eftersom jag inte tyckte det såg så illa ut här hemma i Sävast, mest att det blåste skulle jag säga. Kikade ut mot garageinfarten varje gång jag bytt blöja och inte sett skymten av någon "snökaos". Hehe, tills jag tittade ut genom ett annat fönster och såg gången från garaget fram till ytterdörren! haha, där fick jag för att jag hade nonchalant flinat åt snön. Vidhåller dock att det nog inte snöat så värst mycket utan mest drevat igen lite här och där. Tur vi har en dörr ut från tvättstugan för den var bara lite igensnöad.


Mina, av mig, omtyckta, bruna och fodrade Tretornstövlar kom väl till pass idag. Love them!



I övrigt har jag och donnan mest kikat på best of american idol säsong 15 och jag kan nog säga att hon kanske har ett intresse för musik. Tittar vaket när hon hör musik på tvn och jollrar med ibland.

Med en gnutta önsketänkande så kan jag också säga hon sjöng ett fint ackord idag också, fina terser!


- Ida -

Inga kommentarer: