Vädret i Luleå

klart.se

tisdag 29 maj 2018

Igår var det måndag och omstart

Ja visst är det så de flesta tänker? Jag kan garanterat klassa mig i det gänget också ;)

Har under en tid varit testperson i en webkurs för oss nya mammor som vill skaffa lite balans i vardagen och trots att jag inte ärligt inte varit den bästa testpersonen så tror jag polletten föll ner för mig nu. Kände i morse när jag satt ute i solen och drack kaffe att jag nog fått det där lugnet och motivationen jag behöver för att börja med nya vanor. Det är inga stora omställningar jag har satt upp som mål. Och förvånansvärt inte träningen som är mitt mål den här gången! Nej, nu är träningen bara vägen till mina små stunder varje dag som jag ska få ta vara om mig själv. Kraven är att göra något istället för mängden och effekten av träningen. Bättre med 10 minuter och känna jag gjort något än känslan jag inte hann mina 60 min full effekt-träning.

Får se hur länge det håller sig haha. Nu kallar donnan på min uppmärksamhet (som alltid när jag försöker göra något för min egen del men de tankarna kommer i ett senare inlägg).

Inga kommentarer: