Vädret i Luleå

klart.se

fredag 26 januari 2018

Vilken underbar morgon

Jag får sån energikick varje morgon jag hunnit ut och skotta snö medan Sally sover. I morse hade Marcus iof hunnit skotta undan plogkarmen åt sidan så det gick fort att köra med slungan men ändå. Bara en liten stund ute på morgonen när det är så där lugnt och tyst (förutom jag då som väsnas med den där slungan.. haha), iklädd bara täckisar direkt på pyjamasen och sen komma in i värmen och äta frulle med ett tänt ljus i soffan. Kanske inte är så tokigt att vara mammaledig ändå ;)

Hann för övrigt även hänga upp en ny talgboll till pippifåglarna i björken bakom oss. Sååå mycket snö! Hade snö upp till ljumsken när jag plumsade dit.



I helgen har vi tänkt oss till husvagnen, förra lördagen åkte vi bara över dagen för att skotta bort lite snö. Spännande se hur mkt som kommit nu i veckan... Jaja, vi tänker ta tjuren vid hornen och åka ikväll ändå så vi hinner ut med skoter imorgon från förmiddagen. Verkar tyvärr bli kallt i helgen också men jag och Sally har rätt varmt inne i pulkan så en tur över till farmor och farfars varma stuga ska vi nog lyckas med oavsett väder.


Måste ha sovit helt fantastiskt inatt. Jag är så euforisk idag. Eller så är det zumban igår som fortfarande sprudlar i mig. Så underbart att vara tillbaks med mina pass, jag har verkligen saknat den och den där stunden då jag får vara bara jag. Och solen idag som lyser rakt in och nyfallen snö som är så vit och fin. Kaffekopp nr 2 uppdrucken och en munter Sally som ligger och jollrar och filosoferar i sängen. Aaah, what a day ;)

Inga kommentarer: