Vädret i Luleå

klart.se

tisdag 18 juli 2017

Två veckor

Två veckor som en familj och vi vet ännu inte riktigt på vilket sätt det har "förändrat oss på det där stora sättet". Nä faktiskt inte, visst vi kan inte sova hela natten ostört och inte åka iväg lika snabbt som vi brukar eller alltid äta varm mat tillsammans och samtidigt. Kanske är förändringen inte så omvälvande för oss eftersom det inte känns som något oväntat. Det är väl så här det är och som alla dessutom gärna har påpekat sen de fick veta vi väntade barn.

Tycker jag och M sköter oss rätt bra ;) Vi har tex blivit duktiga på att skära upp maten åt den andra och sedan äta med en hand så vi kan sitta vid bordet tillsammans och äta. Eller på kvällarna när M försöker få henne somna ordentligt innan han lägger ner henne i sin säng så jag hinner sova "ifred" en timma eller så och sen byter blöja på natten så jag får en microsömn då med mellan amningarna. Ja, allt går väl riktigt bra med tanke på att vi inte känner någon stress. Och är två att hjälpas åt!


Här är hon en halvtimma gammal och har precis blivit tvättad och undersökt och får ligga i pappas famn för första gången.


I övrigt har det inte hänt så mkt i hemmet idag. Regnar så mkt att Marcus inte kunde fortsätta med altanbygget men tog tag i garaget och har slipat klart väggarna och nu är han ute och målar. Jag och lilla sprätt sov till halv elva (!) och myst på i lugn och ro. Fick huvudvärk deluxe så somnade i soffan någon timma på eftermiddagen. Så mysigt att ha henne på magen igen och som hon trivdes! Först fick m väcka mig och tillslut fick jag väcka henne, hon måste ha sovit närmare 3 timmar så haha.




Gjorde laxsallad till middag, så fräscht och gott. Har fått magknip nästan varje gång vi ätit mat och antar det är kroppen som ställer om sig igen. Har iof blivit mkt grillat kött och jag brukar ju inte äta såå mkt rött kött i sånna mängder vanligtvis heller. Som sagt, skönt med lite fräschare mat (även om Rännbäcks var jävligt gott igår!)

Vägde förresten 67,8 kg förra veckan, dagen innan hon föddes var jag uppe i 76,8 typ på sjukhuset så 10 kg på en vecka... haha, det är så fränt hur kroppen funkar med graviditeten! Så 8 kg ner till ursprunget men gärna 10 till en trivselvikt. Allt eftersom hoppas jag promenaderna kan bli mer rutinmässiga och att jag ska kunna passa på träna lite annat, hemma eller på gymmet, medan lilla sprätt sover.

Sov gott


Från BB-hotellet när lilla My var en dag gammal. Inte den mest smickrande vinkeln för henne ser jag men söt ändå
💕

- Ida -

Inga kommentarer: